W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to
"Droga Szamana", druga zresztą też. Gdybyście ją przeczytali to
wiedzielibyście, że pieniądze to nie wszystko (nabijanie doświadczenia jest
równie ważne), że nie zdradza się przyjaciół i nie leveluje w podziemiach bez
nich, ale niestety Wy zapchaliście sobie głowy jakimiś pierdołami o Greyu i
teraz na siłę próbujecie zainteresować tym innych. No cóż, myślę, że warto
zapoznać się z tym co "Droga Szamana" ma do zaoferowania.
Omawiana tutaj książkowa seria należy do gatunku
"LitRPG" - jest to, jak sama nazwa wskazuje, połączenie literatury z
elementami zaczerpniętymi wprost z gier RPG. Czyli w skrócie - śledzimy
poczynania głównego bohatera w pierwszoosobowej narracji, który zdobywa kolejne
poziomy doświadczenia, rozwija umiejętności, nabywa nowe, wchodzi w interakcje
z postaciami NPC, zabija krzątające się tu i ówdzie moby, oraz konsekwentnie
popycha scenariusz do przodu. Jak do tego doszło ? Otóż Dymitrij Machan,
30-letni specjalista do spraw bezpieczeństwa komputerowego, zostaje skazany na
8 lat za nieumyślnie popełnione przestępstwo. Karę musi odbyć w Barlionie -
wirtualnym świecie, pochłaniającym wszystkich obywateli współczesnego świata na
całe miesiące. Czeka go ciężka praca w kopalni, bynajmniej nie wirtualna -
dzięki wyłączeniu filtrów doznań odczuje na własnej skórze, co to znaczy krew,
pot i łzy (i odrobina humoru od czasu do czasu). A to dopiero początek przygody
- w drugim tomie historia się rozkręca, scenariusz gry oferuje coraz to bardziej
wymagające i tajemnicze zadania, a nasz Szaman Machan świetnie odnajduje się w
tej karuzeli wydarzeń. Chociaż z czasem pojawia się silne wrażenie, że
absolutnie wszystko kręci się wokół niego - jest to trochę zbyt nachalne, choć
nie psuje radości z czytania.
Wisienką na torcie jest wykorzystanie systemu zapożyczonego
z gry "World of Warcraft" - w efekcie otrzymujemy spisaną na papierze
relację z gameplay'u dobrego eRPeGa. Czego tutaj nie ma: otwieranie okna ze
statystykami gracza, ramki z powiadomieniami o otrzymanych obrażeniach,
buffach, debuffach, informacje z warunkami zaliczenia danego zadania,
interakcja z postaciami innych graczy (obowiązkowa walka w trybie PvP), rajdy w
podziemiach, unikatowy ekwipunek po ubitych bossach - czytelnicy-gracze poczują
się tutaj jak u siebie w... grze. Te książki wciągają jak bagno i są znakomitą
alternatywą dla oglądania kolejnego, nudnego "let's play'a" na
YouTube. Śledzenie postępu głównego bohatera i analizowanie wraz z nim jego
drzewka rozwoju to powiew świeżości dla osób zagłębionych w klasycznej
literaturze, a dla graczy - pozycja obowiązkowa. Bawiłem się przy "Drodze
Szamana" świetnie, a biorąc pod uwagę, że niebawem w Polsce powinny ukazać
się kolejne tomy (autor ma na swoim koncie już 7 pozycji z tego cyklu), czeka
mnie jeszcze więcej dobrej zabawy - tego jestem pewien.
Zdobyłeś
osiągnięcie!
"Przeczytaj recenzję"
Doświadczenie:
+500 EXP
Intelekt: +1
Punkty
życia: +100
Mana: +50
Zmarnowany
czas: -5 minut
Osiągnięto
kolejny poziom!
Cykl "Droga Szamana":
1) "Droga Szamana. Etap 1: Początek"
2) "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa"
3) "Droga Szamana. Etap 3: Tajemnica mrocznego lasu"
Komentarze
Prześlij komentarz