Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Świat Akwilonu. Ziemie Ogona. Białe Twarze. Tom 2 - recenzja

  Seria „Ziemie Ogona” w ramach uniwersum Świata Akwilonu to prawdziwy powiew świeżości wśród tomów, które wciąż bazują na klasycznym, „tolkienowskim” fantasy. Drugi tom, „Białe Twarze”, nie tylko podtrzymuje wysoką jakość serii, ale wręcz przewyższa swojego poprzednika, stając się jeszcze bardziej angażującą i dynamiczną opowieścią. Przenosząc czytelników do tajemniczej, wschodniej krainy Ogonia, twórcy pozwalają nam zanurzyć się w estetyce inspirowanej kulturą afrykańską. To wyjątkowy wybór stylistyczny, który wyróżnia „Ziemie Ogona” na tle pozostałych serii Akwilonu, a jednocześnie wzbogaca świat przedstawiony o nowe perspektywy i motywy. Ta wizualna i kulturowa odmienność sprawia, że cykl ten w moich oczach stał się najciekawszym i ulubionym w całym uniwersum. Główna bohaterka, Itome, to młoda dziewczyna, która nie godzi się na narzucone przez los ograniczenia. Jej charyzmatyczna, buntownicza natura przyciąga uwagę prastarego Władcy Maski, który chce wykorzystać jej determinacj...

"Dziennik. Wyprawa 1907" Kiafas Giorgios



"Dziennik: Wyprawa 1907" to kolejna , po "Dzienniku 29" pozycja od Foxgames, będąca interaktywną grą książkową. Dostajemy ponownie zestaw zagadek (tym razem 44 sztuki), przy których przyjdzie nam się okrutnie spocić. Jak działa taka zabawa - możecie dowiedzieć się z naszej recenzji poprzedniego "Dziennika", tutaj natomiast znajdziemy też parę różnic. A zatem po kolei: zagadki rozgryzamy bez pomijania, więc nie ma zmiłuj, jeśli się zaciąłeś, to nie ruszysz dalej. Otrzymujemy też poziom poczytalności jako swoisty "pasek życia" - za każdą wykorzystaną podpowiedź odejmujemy sobie punkty, a za poprawne rozwiązanie - dodajemy. Działa jako dodatkowa motywacja do wyciśnięcia wszystkiego z szarych komórek, jednak możemy sobie pozwolić na wiele, nim wyczerpiemy poczytalność do zera. Ponadto dostaliśmy coś na kształt fabuły - w tle przewija się motyw dziennika spisanego podczas pewnego tajemniczego rejsu, podparty dość treściwymi zapiskami przy kolejnych zagadkach (do odczytania na końcu książki), ale nie oszukujmy się - prawdziwe mięso stanowią łamigłówki. I tutaj mały niedosyt - wszystko działa jak trochę gorsza wersja "Dziennika 29". Styl i tematyka zagadek pozostały takie same (nadal dziedzina "wiedza ogólna z domieszką abstrakcji"), jednak jakoś tak bardziej frustrują, jeszcze bardziej szaleją z poziomem, od dziwnie łatwych po zbyt enigmatyczne. Na plus - kilka perełek, nieprzeginających w żadną ze stron, podnoszących automatycznie IQ o dwa punkty po rozwiązaniu. Przyznaję, im dalej w las, tym częściej miałem ochotę poznać rozwiązanie idąc na łatwiznę, ale może nie mam do tego już takiej cierpliwości. Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem "Dziennik 29" robił to lepiej - zapewne spora też w tym zasługa "pierwszego razu". Na pewno jest to łakomy kąsek dla zaznajomionych z tematem, chętnych do pomęczenia łepetyny, a biorąc po uwagę fakt, że poziom trudności jest tutaj kwestią bardzo indywidualną - tym bardziej polecam sprawdzić.

Za interaktywną grę książkową dziękujemy Wydawnictwu Foxgames.

Zobacz również:
- "Dziennik 29. Interaktywna gra książkowa" Dimitris Chassapakis

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń