Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Świat Akwilonu. Ziemie Ogona. Białe Twarze. Tom 2 - recenzja

  Seria „Ziemie Ogona” w ramach uniwersum Świata Akwilonu to prawdziwy powiew świeżości wśród tomów, które wciąż bazują na klasycznym, „tolkienowskim” fantasy. Drugi tom, „Białe Twarze”, nie tylko podtrzymuje wysoką jakość serii, ale wręcz przewyższa swojego poprzednika, stając się jeszcze bardziej angażującą i dynamiczną opowieścią. Przenosząc czytelników do tajemniczej, wschodniej krainy Ogonia, twórcy pozwalają nam zanurzyć się w estetyce inspirowanej kulturą afrykańską. To wyjątkowy wybór stylistyczny, który wyróżnia „Ziemie Ogona” na tle pozostałych serii Akwilonu, a jednocześnie wzbogaca świat przedstawiony o nowe perspektywy i motywy. Ta wizualna i kulturowa odmienność sprawia, że cykl ten w moich oczach stał się najciekawszym i ulubionym w całym uniwersum. Główna bohaterka, Itome, to młoda dziewczyna, która nie godzi się na narzucone przez los ograniczenia. Jej charyzmatyczna, buntownicza natura przyciąga uwagę prastarego Władcy Maski, który chce wykorzystać jej determinacj...

Masters of the Universe: Fields of Eternia - kilka słów o grze

 



          W tym roku mamy do czynienia z mocnym ,,He-Man-owym uderzeniem”. Mattel przygotował aż trzy nowe linie zabawek z serii ,,Masters of the Universe” (w tym jedna skierowana do dzieci, a nie do dorosłych kolekcjonerów; tak, tak, MOTU to obecnie głównie linia dla dorosłych!). Na platformie Netflix szykują się, natomiast, aż dwa seriale z He-Manem (,,Revelations” od autorów ,,Castelvanii” dla starszych widzów oraz CGI dla dzieci)... Poza tym, miłośnicy planszówek, otrzymają aż dwa tytuły w kampaniach crowdfundingowych... Ze względów licencyjnych jeden z nich będzie skierowany głównie dla Amerykanów, a drugi dla Europejczyków.

          Przeznaczona na rynek europejski gra planszowa ,,Masters of the Universe: Fields of Eternia” powstała w pilskim Archon Studio, dla którego mam zaszczyt pracować. Brałem udział w jej tworzeniu. W tym tekście chciałbym wrócić myślami do tego procesu, a także zarysować czego można się spodziewać po ,,Fields of Eternia”.

          Otrzymując licencję He-Mana na rynek europejski, Studio postanowiło zawrzeć w grze elementy typowe dla gry euro (,,Nie róbmy kolejnego dungeon crawlera!”)... Nasz ,,He-Man” od początku miał być czymś co łączy mechaniki euro z elementami przygodowymi.

          ,,Szkielet” gry przygotował Dave Ketch, który opracował też niezwykle innowacyjny system walki. Trudno szukać czegoś takiego w obecnych na rynku grach planszowych. System ów opiera się na talii kart, która z upływem rund staje się coraz mocniejsza. Od gracza zależy w jaki sposób wykorzysta karty, i na który element walki położy nacisk – na Atak, Obronę czy Inicjatywę. Wszystko, ponadto, ściśle łączy się z broniami i zdolnościami bohaterów, a także z możliwościami pojazdów, czarów i ekwipunku. Naprawdę warto to sprawdzić!

Miesiące testów wewnętrznych i zewnętrznych pomogły nam zbalansować i ,,upłynnić” całość. W międzyczasie inni członkowie naszego teamu – Jacek i Kamil – dorzucili do całości tryb skirmish oraz solo.



          Czym więc jest ,,Masters of the Universe: Fields of Eternia”? To strategiczno-przygowa gra dla 1-6 graczy, w której znajdują się elementy kontroli obszaru, deckbuildingu i nieco RPG. Grę zaczyna się od wyboru frakcji – w obrębie której gracze w pełni kooperują. Każda strona ma do dyspozycji 15 żołnierzy, przy pomocy których przejmuje się obszary i zarabia Eternium; dzięki niemu nabywać można czary, ekwipunek oraz pojazdy. Bohaterowie, natomiast, podróżują po Eternii, stawiają czoła różnym wydarzeniom, walczą z potworami (prosty i szybki system kostkowy), oswajają bestie i gromadzą towarzyszy; a wszystko to po to, by wzmacniać początkową talię walki i być gotowym na epickie starcia z innymi bohaterami oraz bossami, a ostatecznie zgromadzić większą ilość punktów zwycięstwa.

          Muszę przyznać, że He-Mana znałem jedynie z oglądanej w dzieciństwie klasycznej kreskówki z lat 80. (zapamiętałem przede wszystkim Orka! ;-D). Praca nad grą planszową przypomniała mi ten charakterystyczny klimat i odkryła leżącą w Eternii głębię. Wraz z Davem (i w kontakcie ze znawcą tematu Jukką Issakainenem) wczytywałem się w lore MOTU Classics i starałem się przełożyć ,,ducha MOTU” na ,,literę” planszowych mechanik. Jestem przekonany, że wyszło to naprawdę dobrze. :-) Oglądając netfliksowe ,,MOTU Revelations” zajrzyjcie więc także na stronę kampanii ,,Fields of Eternia” na GameFoundzie - https://gamefound.com/projects/draft/n1zzm7tjdh4xzdj9z2kkkdm1nws?project=motu&creator=archon-studio#/  Ruszamy 27. lipca!

 

Źródło grafik: https://archon-studio.com/blog/masters-of-the-universe-fields-of-eternia-qa-session

Komentarze

  1. Gra tworzona przez polskich twórców, ale nie zawiera polskiej wersji?? Chętnie zakupiłbym egzemplarz, ale tylko w polskim języku, angielska czy inna wersja mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń