Polecane
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Batman Ninja - EGMONT
„Batman Ninja” jest dodatkiem – crossoverem do gier
osadzonych w uniwersum DC: „Pojedynek Superbohaterów”, „Wieczne zło” oraz
najnowszego „Batman: Metal”. Dodatek nawiązuje swoim stylem graficznym oraz
wprowadzonymi mechanikami do serialu animowanego o tym samym tytule.
Fizycznie otrzymujemy pięć kart Superbohaterów, pięć kart
Superłotrów oraz dwadzieścia jeden kart wtasowywanych do naszej talii głównej.
Na każdej z nich znajduje się grafika ze wspomnianego serialu. Wygląda to
naprawdę bardzo dobrze, choć styl graficzny dla niektórych może gryźć się z
kartami z podstawek.
Tytuł ten oferuje nam również kilka nowych elementów w
rozgrywce. Po pierwsze na większości
kart znajduje się specjalna umiejętność Ninjutsu. Pozwala nam ona użyć
specjalnych zdolności opisanych na kartach. Nie ma jednak nic za darmo, jeżeli
wykorzystamy Ninjutsu, musimy odrzucić kartę do banku i w danej kolejce nie
możemy jej ponownie wykupić. Jest to ciekawe rozwiązanie, ponieważ umiejętność
daje nam dodatkowe możliwości, możemy poprawić swoją sytuację w grze, a
jednocześnie coś tracimy. Sami musimy zdecydować, co jest dla nas ważniejsze i jaka
decyzja przyniesie nam w przyszłości więcej korzyści.
Kolejna nowość to sloty w kartach Superłotrów – ekwipunek,
bohater, supermoc oraz łotr. Raz w turze, o ile to możliwe, dołączamy do jednego
ze slotów pasującą kartę z banku, wzmacniamy w ten sposób Superłotra. Po jego
pokonaniu, karty ze slotów trafiają do naszej talii. W trakcie dołączania kart,
sami decydujemy, które trafią do łotra. Jeżeli dołożymy potężną kartę może ona
w przyszłości trafić do nas, ale może też wzmocnić innego gracza. Jeżeli dołożymy
słabą kartę, to musimy pamiętać, że może ona trafić do nas i osłabić naszą
talię. Początkowo miałem mieszane uczucia, co do tej mechaniki, zastanawiałem
się czy jest ona w ogóle potrzebna. Jednak patrząc na to, że pokonani
Superłotrowie nie dają nam żadnych punktów zwycięstwa, atrakcyjne karty w
slotach mogą być dobrym motywatorem do ataku na oponenta.
Po pokonaniu Superłotra, zadaje on graczom odwet, a jego karta jest odwracana. Odwet to nic innego jak atak skierowany w graczy polegający np. na niszczeniu kart, odrzuceniu ręki czy otrzymaniu słabości. Odwrócona karta Superłotra wraz z kolejnymi pokonanymi przeciwnikami tworzy zamek – czyli naszego ostatniego oponenta o wartości aż dziesięciu punktów. Mogą one przeważyć szalę zwycięstwa na czyjąś stronę. A jest to zadanie niełatwe, ponieważ wymaga zadania aż dwudziestu obrażeń. Ciekawy element, który uatrakcyjnia rozgrywkę i daje dodatkową możliwość nadgonienia lidera.
Uważam, że dodatek ten wprowadza naprawdę ciekawe
rozwiązania, które dodają świeżości podstawkom. Ninjutsu daje nowe możliwości
taktyczne, sloty mogą dać nam karty, których nie bylibyśmy w stanie wcześniej
zdobyć. Zamek daje nam sporą ilość punktów na koniec itp. Naprawdę bardzo
przyjemnie grało mi się z tym dodatkiem (podstawka „Pojedynek Superbohaterów”)
i na chwilę obecną nie wyobrażam sobie rozgrywki bez kart „Ninja”. Graficznie
również prezentuje się bardzo dobrze, i mimo, że stylem odbiega od podstawki to
jak dla mnie nie jest to w żadnym wypadku wada. „Batman Ninja” zaskoczył mnie
pozytywnie, ciekawie rozbudowuje podstawkę oraz dodaje interesujące mechaniki, które
uatrakcyjniają rozgrywkę.
Dziękuję Wydawnictwu Egmont za egzemplarz do recenzji.
Popularne posty
"Szklane skrzydła motyla" Katrine Engberg
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
"Virion. Krew" Andrzej Ziemiański
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Komentarze
Prześlij komentarz