Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Chwała klanom. Narady w kiltach - recenzja

  „Chwała klanom. Narady w kiltach” to prosta i szybka gra karciana, w której liczy się spryt i umiejętność planowania. Gracze dokładają karty i żetony, rywalizując o zdobycie jak najlepszych wyników na koniec partii. Zasady są bardzo proste, co czyni ją idealną dla rodzin, młodszych oraz początkujących graczy. Rozgrywka wymaga jednak kombinowania – trzeba uważnie obserwować przeciwników i podejmować ryzyko, by maksymalizować swoje szanse. Ciekawym elementem jest system żetonów, które decydują o przydziale kart na koniec gry. Dzięki temu każda decyzja ma znaczenie, a zabawa jest pełna interakcji. Losowość może czasem utrudnić zadanie, ale daje też okazję do sprytnego manewrowania. Gra jest bardzo ładnie wydana, z klimatycznymi ilustracjami i szkockim akcentem. Niestety, w pudełku jest trochę „powietrza”, ale sama zawartość nadrabia jakością. „Chwała klanom” to świetny wybór na szybkie rozgrywki w gronie rodziny czy znajomych. Jest prosta, dynamiczna i wciągająca – idealna do kolekc...

Świat Akwilonu. Orki i Gobliny - tom 3 - Gri'im



 "Orki i Gobliny" to seria komiksowa osadzona w fascynującym uniwersum fantasy znanym jako Akwilon. Wyróżnia ją, można by rzecz, jeszcze większy niż w innych seriach mrok. Tworzący tę opowieść, Jean-Luc Istin i Nicolas Jarry, francuscy scenarzyści specjalizujący się w mitach i baśniach, przenoszą czytelników do świata Akwilonu, gdzie rozgrywają się niezwykłe przygody. Tym razem odwiedzamy mroźną północ tej krainy.


Akcja tomu 3 skupia się na postaci orka Gri’ima, doświadczonego wojownika, który powraca do Krainy Lodów, aby uporać się z własną przeszłością. Jednakże, jego powrót zbiega się w czasie z pojawieniem się wielkiej wyprawy poszukiwaczy złóż naturalnych (wśród nich mocne postacie - także kobiece!). Ludzie, myśląc że ogólnoświatowa wojna z ghulami na północy dobiegła końca, wierzą, że teraz mogą bezpiecznie prowadzić wydobycie. Nie zdają sobie jednak sprawy, że skutki potężnych czarów użytych w czasie wojny mogą wywołać grozę sprzed tysiącleci… grozę mającą postać gargantuicznych małp! Gri’im, wplątany w te wydarzenia, staje się nagle centralną postacią pośrodku nadchodzącej burzy.


Co wyróżnia “Gri’ima” spośród innych opowieści? To nie tylko bogatctwo świata stworzonego przez autorów, ale także talent doświadczonego Stéphane’a Créty, którego ciężki i mroczny styl wizualnie oddaje magię i niebezpieczeństwo omawianej historii. Rysownik przygotował też monumentalne i zapierające dech w piersiach tła (sprawdźcie!). Dialogi i narracja prowadzą czytelnika przez labirynt intryg, mitów i niebezpieczeństw, tworząc pełnoprawną przygodę, której trudno się oprzeć. Nicolas Jarry, współautor uniwersum, charakteryzuje się większą ilością belek z tekstami narracyjnymi… W wypadku “Gri’ima” zagrało to całkiem nieźle.


Choć "Orki i Gobliny" to tylko jeden z kilku cykli osadzonych w Świecie Akwilonu, to z pewnością jest tym, który warto poznać. Mroczna atmosfera, zaskakujące zwroty akcji oraz głębia kreacji postaci sprawiają, że ta seria z pewnością przyciągnie uwagę zarówno fanów fantasy, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z komiksami.


Podsumowując, "Orki i Gobliny, tom 3" to wciągająca opowieść, która zapewnia czytelnikowi ekscytującą podróż przez świat pełen magii, niebezpieczeństwa i tajemnic. Zdecydowanie warto dać się porwać tej przygodzie i sprawdzić… kto został królem północy Akwilonu.
[Współpraca reklamowa] Komiks został przekazany bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Egmont, Wydawnictwo Egmont nie miało wpływu na kształt mojej opinii. Dziękuję wydawnictwu Egmont za udostępniony do recenzji tom.

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń