Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Świat Akwilonu. Ziemie Ogona. Białe Twarze. Tom 2 - recenzja

  Seria „Ziemie Ogona” w ramach uniwersum Świata Akwilonu to prawdziwy powiew świeżości wśród tomów, które wciąż bazują na klasycznym, „tolkienowskim” fantasy. Drugi tom, „Białe Twarze”, nie tylko podtrzymuje wysoką jakość serii, ale wręcz przewyższa swojego poprzednika, stając się jeszcze bardziej angażującą i dynamiczną opowieścią. Przenosząc czytelników do tajemniczej, wschodniej krainy Ogonia, twórcy pozwalają nam zanurzyć się w estetyce inspirowanej kulturą afrykańską. To wyjątkowy wybór stylistyczny, który wyróżnia „Ziemie Ogona” na tle pozostałych serii Akwilonu, a jednocześnie wzbogaca świat przedstawiony o nowe perspektywy i motywy. Ta wizualna i kulturowa odmienność sprawia, że cykl ten w moich oczach stał się najciekawszym i ulubionym w całym uniwersum. Główna bohaterka, Itome, to młoda dziewczyna, która nie godzi się na narzucone przez los ograniczenia. Jej charyzmatyczna, buntownicza natura przyciąga uwagę prastarego Władcy Maski, który chce wykorzystać jej determinacj...

X-Men: Rządy X – recenzja

 


"X-Men: Rządy X" to pierwszy tom najnowszej serii o X-Menach z serii Marvel Fresh. autorstwa Jonathana Hickmana, który kompletnie redefiniuje znaną nam dotąd rzeczywistość mutantów. Hickman nie boi się podejmować ryzyka, wprowadzając nowatorskie idee i struktury narracyjne, które całkowicie zmieniają status quo X-Menów. Centralnym punktem tej historii jest powstanie narodu mutantów na wyspie Krakoa – nowego, żyjącego państwa, które oferuje każdemu mutantowi schronienie i wolność. To monumentalna zmiana, która nie tylko daje mutantom autonomię, ale również stawia ich w pozycji międzynarodowej potęgi.

Fabuła komiksu dotyka głównie dwóch wątków: pojawienia się wyspy Arakko, która dawniej stanowiła jedność z wyspą Krakoa. Jednak lata rozłąki spowodowały, że nie mogą się ze sobą “dogadać” i połączyć. To samo tyczy się mutantów zamieszkujących Arakko.

Drugi wątek dotyczy misji X-23, Darwina i Syncha, którzy zostają wysłani do tzw. "Krypty". Krypty to tajemnicze miejsca związane z zagadkową przyszłością mutantów oraz istot zwanych Post-Ludzkością, których rozwój technologiczny i biologiczny czyni ich jednym z największych zagrożeń dla mutantów.

Bohaterowie zostają wysłani do Krypty, aby zbadać jej zagadkowe wnętrze i odkryć, jakie sekrety tam się kryją. Krypty są miejscem, gdzie czas płynie inaczej – niezwykle szybko w porównaniu do świata zewnętrznego, co stawia mutantów przed unikalnymi wyzwaniami. Wchodząc do Krypty, X-23, Darwin i Synch podejmują ryzykowną misję, której skutki mogą być katastrofalne.

Warstwa graficzna, za którą odpowiadają Pepe Larraz i R.B. Silva, doskonale uzupełnia tę ambitną narrację. Ich dynamiczne i szczegółowe ilustracje budują unikalny klimat, który idealnie oddaje mroczny, a zarazem futurystyczny ton opowieści.

"Rządy X" to pozycja, która nie tylko zaskakuje, ale i odświeża zmęczony formułą świat X-Men, czyniąc ją jedną z najbardziej nowatorskich historii o mutantach ostatnich lat, które wyznacza nowy kierunek dla uniwersum Marvela, otwierając szerokie możliwości dla przyszłych wątków i rozwoju postaci.

Współpraca reklamowa] Komiks został przekazany bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Egmont, Wydawnictwo Egmont nie miało wpływu na kształt mojej opinii. Dziękuję wydawnictwu Egmont za udostępniony do recenzji tom.


Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń