Przejdź do głównej zawartości

Polecane

„Świat Akwilonu. Orki i Gobliny”, tom 5 - recenzja

  Akwilon to kraina, w której przetrwają tylko najsilniejsi lub najbardziej przebiegli. Nie ma tu miejsca na słabość, bo za każdym rogiem czai się większe zagrożenie. Ale co, jeśli największym przeciwnikiem bohatera nie jest potwór, mag czy zdradliwy sprzymierzeniec, tylko... zwyczajny pech? Na to pytanie odpowiada piąta odsłona serii „Orki i Gobliny” z cyklu „Świat Akwilonu”... A przynajmniej tak się ten tom przedstawia. Francuskie uniwersum Akwilonu to rozbudowany świat fantasy, w którym bohaterowie zmagają się nie tylko z potężnymi siłami, ale też z własnymi słabościami. „Orki i Gobliny” to seria stawiająca w centrum postacie, które zwykle grają role drugoplanowe – brutalne, odrzucone, często nieprzystosowane. Tym razem śledzimy losy Pecha – orkogoblina, który od urodzenia nie może liczyć na łaskawość losu. Jego imię mówi wszystko. Prześladowany przez fatum, stara się znaleźć sposób na przetrwanie w świecie, który nie daje mu ani chwili wytchnienia. A jednak – mimo wszystkiego –...

Kolorowe Trójkąty - recenzja

 


"Kolorowe Trójkąty" to gra planszowa, która z powodzeniem łączy walory edukacyjne z angażującą rozrywką dla całej rodziny. Stworzona przez Joannę Bednarczuk i wydana przez Egmont, przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy w wieku od 6 lat, a czas jednej partii to około 30 minut.

Gra mieści się w kompaktowym pudełku, które kryje w sobie bogaty zestaw trójkątnych kafelków. W skład wchodzą większe trójkąty startowe oraz dwa zestawy mniejszych figur, co pozwala na dostosowanie długości rozgrywki do preferencji graczy. Kafelki są nieco cienkie, ale ich liczba i różnorodność rekompensują ten drobny mankament. Instrukcja jest klarowna i zawiera dodatkowe informacje matematyczne, co stanowi wartość dodaną dla graczy pragnących poszerzyć swoją wiedzę.


Rozgrywka polega na dokładaniu trójkątnych kafelków do już istniejących na stole, tak aby pasowały kolorami na stykających się bokach. Gra oferuje dwa warianty punktacji:​

  1. "Tylko kolory" – punkty przyznawane są za tworzenie jednokolorowych obszarów składających się z co najmniej dwóch trójkątów.​

  2. "Kolory i trójkąty" – oprócz punktów za kolorowe obszary, gracze zdobywają dodatkowe punkty za tworzenie większych trójkątów równoramiennych, zwanych trójkątami MAX. ​

Wybór wariantu pozwala na dostosowanie poziomu trudności i strategii do wieku oraz doświadczenia uczestników.​

"Kolorowe Trójkąty" to gra, która angażuje zarówno dzieci, jak i dorosłych. Wymaga spostrzegawczości, logicznego myślenia oraz umiejętności planowania. Tworzenie większych figur geometrycznych i dopasowywanie kolorów dostarcza satysfakcji i rozwija wyobraźnię przestrzenną. Gra jest porównywana do "Qwirkle" ze względu na podobieństwo w mechanice punktacji i możliwości wymiany posiadanych kafelków. ​


Jednym z największych atutów "Kolorowych Trójkątów" jest jej wartość edukacyjna. Gra rozwija umiejętności matematyczne, takie jak rozpoznawanie kształtów, liczenie i przewidywanie. Jest doskonałym narzędziem do nauki poprzez zabawę, co czyni ją idealnym wyborem dla rodzin oraz placówek edukacyjnych. ​


"Kolorowe Trójkąty" to przemyślana gra logiczna, która łączy prostotę zasad z głębią strategiczną. Jej kompaktowe wymiary, różnorodność wariantów rozgrywki oraz walory edukacyjne sprawiają, że jest to tytuł godny polecenia zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy.​


Współpraca reklamowa] Gra została przekazana bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Egmont, Wydawnictwo Egmont nie miało wpływu na kształt mojej opinii. Dziękuję wydawnictwu Egmont za udostępniony do recenzji egzemplarz.

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń